گفتاردرمانی

پوشش بیمه‌ای کاردرمانی و گفتاردرمانی به تصویب شورای عالی بیمه سلامت نیاز دارد

دکتر علیرضا ساعی

تهران- ایرنا- معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی در صورت تصویب شورای عالی بیمه سلامت و طی مراحل قانونی و تامین منابع مالی امکان‌پذیر است.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، مهرداد الهامی روز دوشنبه درباره پوشش بیمه‌ای خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی که مبتلایان به اتیسم نیازمند آن هستند، افزود: ویزیت تخصصی روان‌پزشکی و بخش قابل توجهی از داروهای مصرفی که به عنوان درمان کمکی به مبتلایان به اتیسم ارائه می‌شود در تعهد سازمان‌های بیمه گر پایه از جمله سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

تاریخچه اوتیسم

چگونه اوتیسم مرا آزاد کرد تا خودم باشم

به زودی بیماریها با یک سلول درمان خواهیم شد نه قرص

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

The

مایلم با شما دراره آینده پزشکی صحبت کنم. اما قبل از آن، مایلم کمی درباره گذشته حرف بزنم. الان در طول بیشتر تاریخ اخیر پزشکی، به امراض و درمان در قالب یک الگوی ساده عمیق فکر کرده‎ایم. در واقع، الگو خیلی ساده است طوریکه می‎شود در شش کلمه آن را خلاصه کرد: داشتن بیماری، قرص خوردن، کشتن چیزی. 

 

سلولهای بنیادی جنینی

درمان بیماری سی پی در کودکان، رژیم غذایی مناسب

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

کودکان فلج مغزی اغلب در کسب وزن مناسب با سن رشدی خود با مشکل روبرو هستند والدین و مراقبین آنها باید با راههایی برای پوشش رژیم غذایی فرزندانشان اشنا باشند.

توصیه هایی برای تغذیه کودکان فلج مغزی
تا جایی که فرزند شما نیازمند جذب و مواد غذای را تحمل می کند از این مواد برای جذب کالری مناسب می بایست استفاده کرد:
 روغن ذرت یا کانولا، روغن مارگارین بر روی نان ، سبزیجات، برنج ، ماکارونی ، غلات گرم

آیاکودکی که قادر به بیان واج /ر/ نیست را می توان درمان کرد؟ ایا نیاز به جراحی هست؟

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

واج /ر/ واجی است که با تماس ملایم نوک زبان با ستیغ لثوی و دربرخی افراد قسمت جلویی سقف دهان همراه با زنش های مکرر نوک زبان تولید می شود. اما با توجه به پیچیدگی این صدا نیاز است کودک مراحل زیر را طی کند تا به تولید نرمال برسد:

۱-تولید واج/ز/

۲-جارو کردن سقف دهان از جلو به عقب

۳-ترکیب تولید واج/ز/ و بلافاصله جارو کردن سقف دهان

۴-انتقال لرزش واج /ز/ به زبان در حین جارو کردن

۵-تولید همراه با زنش واج /ر/از قسمت جلویی سقف دهان به عقب و یافتن بهترین کیفیت تولید

حس آمیزی در اوتیسم

درباره اوتیسم چه می‌دانید؟

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

علیرضا ساعی

اوتیسم بیماری نیست چرا که بیماری پاسخ پاتوفیزیولوژیک به یک محرک خارجی (مانند میکروب‌ها) و یا داخلی (مانند سلول‌های سرطانی) است؛ اما اختلال به دلیل تفاوت در فعالیت‌های ساختاری یا عملکردی اجزای بدن حاصل می‌شود.

والدین کودکان مبتلاء به اوتیسم معمولا در طول سه سال اول زندگی فرزند خود متوجه علائم آن می‌شوند. اما در برخی مواقع گاهی تا نوجوانی و حتی بزرگسالی اطرافیان فرد متوجه وجود این اختلال نیستند.

مسئولیت خانه را با کودکان اوتیسم تقسیم کنید

بهترین مرکز گفتاردرمانی

کارشناس بیماری اوتیسم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی تحقیقاتی اجمالی محققان در خصوص کاردرمانی با بچه‌های مبتلا به طیف‌های مختلف اوتیسم، محیط امن خانه بهترین مکان برای رشد فکری و تمرین اجتماعی شدن این افراد پیشنهاد می‌شود.