درمانهای نوین

اولین واکسن بر پایه ژن برای اختلال طیف اوتیسم

واکسن اوتیسم، واکسن ژنی اوتیسم، درمان اوتیسم

پژوهشگران چینی با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژن CRISPR-Cas9 یک واکسن جدید برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) توسعه داده‌اند که برای اولین بار در جهان به مرحله آزمایش بالینی رسیده است.

 

در چین، یک واکسن ژنی جدید برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) به مرحله آزمایش‌های بالینی رسیده است که یک پیشرفت علمی مهم در این زمینه است.

بازیابی حرکت ارادی معلولان با “تحریک غیرتهاجمی نخاع”

بهترين مركز كاردرمانى و گفتاردرمانى

نوروسافاری| دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس با استفاده از شکلی غیرتهاجمی از تحریک نخاع، موجب شدند پنج مرد مبتلا به معلولیت حرکتی، توانایی حرکت‌دادن پاهایشان را به صورت اختیاری بدست آورند و حرکات قدم‌مانند انجام دهند.

به گزارش نوروسافاری به نقل از ایسنا، درمان جدید بر اساس تحقیقات پیشین انجام شد که در آن‌ها از تحریک الکتریکی برای تولید حرکات اختیاری در افراد معلول استفاده می‌شد:

امکان حرکت دادن ارادی پاها در افراد فلج با تحریک الکتریکی‌ طناب نخاعی

سلول هاى بنيادى چه هستند؟ کاردرمانی و گفتاردرمانی تاک سعادت آباد

درمان فلج مغزى, کاربرد سلول های بنیادی در فلج مغزی, بهترین مرکز کاردرمانی سعادت آباد

* سلول های بنیادی چه هستند و چگونه عمل می كنند ؟

سلول های بنیادی یا STEM CELLS به سلول های چند پتانسیلی مغز استخوان گفته می شود كه توانایی تبدیل به انواع سلول های خونی را دارند. توانایی تبدیل این سلول ها به انواع سلول های خونی، توجه دانشمندان و پژوهشگران را به طرف تبدیل این سلول ها به سایر سلول های تخصص یافته ی بافت های دیگر معطوف داشت.

اخبار جدید حاكی از موفقیت اخیر محققان مركز تحقیقات پوست و سالک اصفهان با همکاری پژوهشكده ی رویان در ابداع روش جدید درمان چین و چروك صورت است.

آيا تزريق سلول‌های بنيادی در درمان کودکان فلج مغزی مؤثر است؟

درمان فلج مغزى, کاردرمانی فلج مغزی , گفتاردرمانی فلج مغزی , گفتاردرمانی پونک , گفتاردرمانی لکنت زبان

فلج مغزی گروهی از اختلالات مغزی است که شايع‌ترين ناتوانی حرکتی مزمن را به دنبال دارد. مهم‌ترين مداخلات درمانی بر روی اين گروه را توانبخشی، دارو درمانی و اقدامات جراحی تشکيل می‌دهند. هدف نهايی اين مداخلات، کاهش علايم و عوارض اين اختلال، در مغز در حال رشد است که به صورت بهبودی در کنترل حرکات و هماهنگی عضلات قابل مشاهده خواهد بود. عوارضی نظير اسپاستيسيتی، ضعف عضلانی، اندازه طولی کمتر عضلات نسبت به استخوان‌ها و … زمينه را جهت بروز اختلالات ثانويه فراهم می‌آورد

مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج (فلج مغزی)

بهترين مركز كاردرمانى

مشاورهای ژنتیکی قبل از زایمان به خانواده یا زوجهایی که شانس بالایی در داشتن کودکی با شرایط نقص ژنتیکی دارند سروکار دارد.
افرادی که باردارند و یا قصد داشتن فرزندی در آینده نزدیک را دارند می توانند مشاوره ژنتیکی قبل از بارداری را برای یادگیری بیشتر درباره شرایط و درک خطراتشان انجام دهند و در مورد موارد تست و آزمایشهای قبل از بارداری و یا شرکت در تولید مثل تکنیکی قبل از اهداي تخم و اسپرم بحث کنند.

تغذیه کودکان دبستانی و پیش دبستانی

کاردرمانی غرب تهران

خوردن صبحانه برای کودکی که آماده ی رفتن به مهد کودک و مدرسه می شود، بسیار مهم است و مادران عزیز باید به این وعده ی غذایی اهمیت ویژه ای دهند. مصرف صبحانه به کودکان کمک می کند تا فراگیری بهتری داشته باشند. انرژی و مواد مغذی مصرف شده می تواند باعث افزایش تحرک و فعالیت بدنی و در نهایت نشاط در کودکان شود. بچه ی صبحانه نخورده در ساعت ٩ الی ١٠ صبح به میزان قابل توجهی دچار افت قند خون می شود. استعداد یادگیری او به ویژه در درس هایی که به تفکر و اندیشه نیاز دارند کاهش می یابد. چنین دانش آموزی ممکن است دچار افت تحصیلی و بیزاری از مدرسه نیز بشود.

اختلالات رشدي

کاردرمانی غرب تهران

ضايعات و بيماريهايي كه در دوران كودكي ايجاد مي شود و در ارتباط با عملكرد غلط مغز، ساختمان نابهنجار آن يا اختلال در تكامل آن هستند و در نتيجه دوران طبيعي رشد كودك را دچار تاخير يا نقص مي سازند تحت عنوان اختلالات رشد يا developmental disorder بررسي مي شوند. اختلالاتي مثل عقب ماندگي ذهني، تاخير در گفتار، ناتواناييهاي يادگيري و يا فلج مغزي داراي علت شناسي و تظاهرات باليني متفاوت و متنوع هستند اما همه آنها در يك فاكتور مشترك هستند:

امید جدید برای بازگشت بیماران از کما به زندگی/استفاده از امواج فراصوت

نوروسافاری و کما

نوروسافاری| پزشکان در دانشگاه کالیفرنیا (UCLA)، لس‌آنجلس در حال آزمایش یک درمان جدید هستند و با موفقیت توانستند با استفاده از امواج فراصوت یک بیمار ۲۵ ساله را از حالت کما خارج کنند.

علت خنديدن بي مورد اوتيسم

اتیسم

مغز کودکان اوتيسم با برخي فاکتورهاي بيوشيميايي دچار تلاطم مي‌شود اين آلاينده‌ها روي مغز، خلق و عواطف اين کودکان تأثير مي‌گذارد اما در بسياري از مواقع با درمان‌هاي ساده و استراتژي‌هاي قابل انجام در خانه برطرف مي شوند.

۳ دليل براي خنده‌هاي بي‌علت کودکان طيف اوتيسم وجود دارد:

افزایش خلاقیت با تحریک الکتریکی مغز

گفتاردرمانى

نوروسافاری| محققان دانشگاه کارولینای شمالی مدعی هستند که تحریک مغز با جریان ملایم الکتریکی می‌تواند خلاقیت را تا هشت درصد افزایش دهد. به گزارش نوروسافاری به نقل از ایسنا، این محققان نظریه خود را با استفاده از یک جریان ۱۰ هرتزی بر روی مغز ۲۰ داوطلب برای القای نوسانات طبیعی موج آلفای مغز آزمایش کردند. این نوسانات علاوه بر داشتن خلاقیت یا کمبود آن، با افسردگی نیز مرتبط هستند. نوسانات آلفا در طیف فرکانسی هشت و ۱۲ هرتز روی می‌دهد. این نوسانات در سال ۱۹۲۹ توسط هانس برگر کشف شد که الکتروانسفالوگرام را اختراع کرده است.